Skip Navigation Links
Støt vores sponsorer
Opgave
  • Overskrift
 Klubmesterskab i åbenvand svømning
Indholdsbeskrivelse

  • Konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven

 

 

Vi afholder næsten altid til næstsidste onsdag i august måned en åbenvand konkurrence, hvor vi kårer klubbens bedste mandlige og kvindelige åbenvandsvømmer på tværs af aldersgrupper. Der er en vandrepokal til vinderne. Det er ofte i Nysø på en trekantsbane, hvor der blev svømmet 2 omgange med australian open. Det betyder, at man skal op land mellem hver runde. Der er samlet start på standen. Efter konkurrencen har vi tredje halvleg  og præmieoverrækkelse. Det er altid en stor succes.

Fremgangsmåden er:
  1. Fastlæg en dato for arrangementet (næstsidste onsdag i august)
  2. Ansøg om tilladelse hos Varde Kommune ved Mette Jonsen 79947486/24860734
  3. Opret event i klubmodul eller Facebook, så I har en ide om hvor mange som kommer.
  4. Gøre reklame for arrangementet både på hjemmeside og Facebook samt til træning.
  5. Aftal forplejning.
  6. Aftal kajakker på vandet (Ole og Carina).
  7. Aftal rute
  8. Skaf officials til tidtagning - gør det så enkelt som muligt (har klaret os med en IPad og papir).
  9. Aftal tidtagning og skaf remedierne, der skal til.
  10. Skaf vandrepokalerne fra sidste års vindere.
  11. Hent bøjer (Vitaskolen eller hos Kurt)
  12. På dagen
    1. Hent telte, flag og affaldsspande hos Kurt.
    2. Hent eventuelt grill hos Arne
    3. Opstil området og svømmerute (kajakerne sejler ud med bøjerne)
    4. Afvikle konkurrencen. Fortæl deltagerne, at de deltager på eget ansvar.
    5. Præmieoverrækkelse og social samvær.
    6. Nedtag området.
    7. Aflever grill hos Arne.
    8. Aflever telte, flag og affaldsspande hos Kurt.
    9. Aflever eventuelt affald hos Kurt (Dåser i en særskilt pose til genbrug).
    10. Aflever resultatliste til den, som står for det samlede klubmesterskab.
  13. Dagen efter
    1. Afregn eventuelle udlæg med kassereren.
Organisering
  • Kan opgave med fordel deles af flere

Der skal 3 personer til at afvikle opgaven. Der skal være en leder, assistent og tidtager. Tidtageren er der kun på dagen. Der er stor hjælp til oprydningen fra alle deltagere og alle tilskuere. Tidtageren kan være en tilskuer, som I indfanger på dagen.

Der skal 2 til 3 kajakker. Her skal I snakke med Ole og Carina.

Tid
  • Hvad er tidsforbruget?
 Tidtageren skal bruge 1 time, mens de øvrige to skal bruge 2 gange 4 timer; måske er fordelingen snarere 3  til 5 timer fordelt på to dage.